tisdag, februari 13, 2007

Semlan

Dagens roliga sak:
* Jag fick tag i två smarriga semlor. Hos Sockerbagaren.

Dagens trista sak:
* Att transportera en semmelkartong från blå linjen upp till gröna - i rusningstrafik. Kändes som om jag gick och höll i en fågelunge.

Dagens utlåtande:
* Satt på tbanan med kartongen i knät. Lyssnade på musik. Ser/känner ett finger knacka på min kartong och någon säger nåt. Tar av mig hörlurarna och tittar upp. Där står världens rynkigaste kärring, knackar på min semla och säger:
- Hurrudu, hur mycket fick du ge för två semlor?
- 44 kr.
- Det var dyrt det!




Dagens semmelanekdot:
* När Kemistens mamma åkte tbana för många år sen, satt det en sur tant med en semmelkartong på sätet bredvis sig. När Kemistens mamma sa åt henne att flytta på kartongen så att hon kunde sätta sig, då snörpte tanten bara på munnen. Då satte sig Kemistens mamma på kartongen så att det sprutade grädde och mandelmassa över hela vagnen. Och folk applåderade och hurrade!!!

23 kommentarer:

Anonym sa...

Kemistens mamma verkar vara en riktigt cool dam. Såå bra gjort!

Minna sa...

Karolina: visst är det coolt! :D

Linda K sa...

jippi! så rätt att sätta sig på kartongen :D

Anonym sa...

Det är sån där där grej jag önskar att jag gjorde - fast jag hade nog satt mig på ett annat säte..

Anonym sa...

Way to go Kemistens mamma! :-D

Anonym sa...

Det verkar krut i Kemistens mamma, det är rätt!

Minna sa...

LindaK: eller hur!
Hampa: ja, det är ju inte ens första val direkt...
Maria. Oh yeah!! :)
Finam: Ja, där är det krut så att det rycker och blir över...

Anna St sa...

Oj, jag bara sitter och gapar!
Det var modigt gjort. Sådant som jag själv bara tänker att jag ska göra, men aldrig vågar.

Minna sa...

Anna: Nä, jag skulle ju knappast göra det själv... 99 av 100 personer skulle inte göra det! hahah!

Anonym sa...

Heja Kemistens mamma! Alltid lika rolig!!
Lilla Mor

Anonym sa...

Ehem. Är det inte på tisdag det är premiär??!!

Anonym sa...

Bra gjort av Kemistens mamma! Mer sådant!
Ha en bra Valentie´s day!

Minna sa...

Mora: hahah, jag kan se det framför mig!
Tommy: Inte i Stockholm! ;)
Åsa s. Tack det samma! :D

Karin sa...

Åh, Kemistens mamma är min nya idol! Så himla coolt. Själv skulle jag aldrig våga. Möjligtvis hade jag plockat upp kartongen och satt den i tantens knä... om jag varit riktigt modig.

Anonym sa...

hahaha - så himla modigt och tufft gjort!! Jag hade aldrig vågat det tror jag.

Minna sa...

Karin: undrar om jag ens gjort det... jag hade väl stått kvar och surat!
Sara: Jag hade varken vågat eller velat... Men hon sa när hon berättade. "jag tittade snabbt efter vad jag hade på mig och såg att det var inget jag var rädd om"

Polly sa...

Coolt! Sånt jag önskar jag vågade men aldrig skulle gjort. Jag skulle vara rädd att få stryk av semmeltanten.
Men jag skulle applådera den som vågar!

Minna sa...

Polly: jag skulle aldrig heller myucka med en semmeltant. Läbbigt!

Anonym sa...

vågar man mucka med Kemistens mamma tro? ;)

Minna sa...

Sanan: Nej. Det vågar jag inte. som tur var så är hon så snäll så det behöver man inte!

Kottemor sa...

hahahahahhahaa det är ruter i din svärmor!
*fniss*

så semel sugen jag blev nu... måste kanske handla ett par...eller ett gäng,de är ju många hemma pojkarna...
jag har ju fortfarande skruttibangbang att frakta dem i:)

hoppas du har en härlig helg!

Minna sa...

Kottemor: hahaha, ja, henne är det ruter i! Undrar om det blev några semlor?? jag försökte ha en nyttohelg... men några bitar choklad slank ner iallafall... det blir ju så när de finns i skåpet!

Anonym sa...

fan vad onödigt att ens kommentera dina semlor... vad bryr hon sig vad du får betala egentligen? om hon nu inte skulle tipsa om ett billigare ställe!