tisdag, januari 16, 2007

Fräste

*Dagens roliga saker:
* Fick ett mail:
"Om du aldrig ätit raggmunk förut - don't! Jag skulle vara tuff och prova raggmunk med fläsk på lunchen. Det var gott - i en tugga... Nu sitter jag framför datorn och mår illa, känner mig som en drogad gris..."
* Helt plötsligt hördes ett tjut i korridoren på jobbet, sedan en ung tonårsröst som i mobilen skrek:
"Näää, allvar? Asså, e hon där den jävla horan?"
Jag och de mina höll på att garva på oss inne i vårt rum medan tanterna på andra sidan korridoren höll på att tuppa av och sa att de aldrig skulle ha låtit sina döttrar prata så. Vi misstänker att hon som skrek var och hälsade på sin pappa på jobbet! Han fräste: "Nu får du lugna ner samtalet!"
* Kollega M till mig:
- Jag är så avundsjuk på dig. Du får så mycket mail.

Dagens trista sak:
* Imorse var jag frusen och satte på mig ett par varma sköna strumpor... Det resulterade i att jag fick sitta och svettas om fötterna hela dagen på det varma jobbet...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dina roliga saker-punkter är....grymt roliga! :)

Anonym sa...

Hmm, jag försöker visuallisera en bild. Det hade varit dina svettiga fötter, ..., eller tonåringen. Nä, jag vet inte. Jag kan inte, :( ger upp. När är du med bild igen? ;)

Anonym sa...

HA HA HA!!! Jag garvar på mig: vad roligt att försöka vara tuff genom att käka raggis med fläsk!!!! Och sedan uttrycket: drogad gris!!!!
Jag vill aldrig känna mig som en drogad gris!

Minna sa...

Fredrik: Hahah, bra, då lyckas jag! Jag känner en Fredrik (förutom min pappa)- och vettu- han är också dalmas!!
Jenny P: Jo, ikväll kommer bilden tillbaka. Och vi lyckas fixa till kodem och allt!

RANIS!!!! Oh may, är du här! Love love!

Minna sa...

Eh... Jenny P: Det blev ett konsigt svar... det jag skulle säga var: Ikväll hoppas jag att bilden är tillbaka. Om vi lyckas fixa till modemet!