torsdag, januari 25, 2007

Batterier

Dagens roliga sak:
* Sur gubbe inne på ICA:
Gubbe: Har ni en batteriholk här inne?
Kassör: Nej, men det finns en ute vid sopstationen.
Gubbe: Nej, den har ungdomarna sparkat sönder (mutter mutter).
Kassör (klassas själv som ungdom): Jaha, oj då!
Gubbe: Egentligen borde man slänga batterierna i parken.
Kassör: Eh...
Gubbe: Jaha, annars då? Allt bra med dig?

Dagens trista saker:
* Jag och Kemisten konstaterade att det var ganska kallt innomhus. Så tänkte vi inte mer på det (förutom att vi huttrade lite). Tills jag fick syn på termometern... som visade 14,5 grader. Innomhus. Hilfe, ge mig en filt.
* Om du vill ha en mage som är bubblig och sur
prova på en "indiskmat kombinerad med Extra drops" -kur!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ingen risk för avloppsstopp med den magen å inget ont som inte... osv.

Anonym sa...

GHAA! Har monstret ätit upp huvvet och bena!? Aldrig mer indiskt och Extra- drops för mig.

Anonym sa...

ho ho ho den kunde du skicka in till tjuvlyssnat :D

Minna sa...

Tommy: Hahaha!
Pär: Ja, den tog huvve och ben först.
Linda: Ja, kanske det. men jag behåller den exlusivt för mina läsare... Hohoho!

Anonym sa...

Rolig bild!

Minna sa...

alis: hahah, ja, men det gjorde ont att ha honom där...

Linda K sa...

jag testar igen - en jesus!

Lindas trädgårdsblogg sa...

MOHAHA! Vilket monster!

Lindas trädgårdsblogg sa...

PS. Jag åt indiskt i tosdags och jag fick jätteont i magen! Utan Extra drops.

Minna sa...

Linda med K: Magiskt!
Linda utan K: Ja, indisk mat är duktig, den kan även klara av att ge en matont på egen hand...