onsdag, december 13, 2006

Mistel

Dagens roliga saker:
* Mobiler som ringer under Luciatåg. Jag kan inte låta bli att flina.
* Att Triss har hängt upp mistlar i busskurerna.
* Ska på julbord imorgon. Jag och kollega E kom fram till att stickad klänning måste vara det ultimata klädesplagget. Snyggt och töjbart.
* Jag har anmält mig till en kurs i vår. Bara sådär. Klick klick på nätet.
* Var på föreläsning av Mia Törnblom. Åh så bra.

Dagens trista saker:
* Smsa med kalla fingrar.
* Äta med pinnar med kalla fingrar.
* Människor som neggar. Pratade om drömmen om att vinna på Triss. Men vissa vände hela samtalet till att man inte ska vinna på Triss för då kan man gå under ekonomiskt av all skatt. Ja... vissa kan vända vad som helst till det negativa. Applåder.
* En del saker frambringar ens sämsta sidor. Radiokanalen Lugna favoriter framkallar dem hos mig. Jag får svettningar om jag måste höra den där gamla skitlåten "some put the trust in the moon, some put the money in the bank" en gång till.

15 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Stor skillnad från igår, jag fattar inte riktigt hur du hann med allt idag!

Anonym sa...

Mobiler ringde på ungarnas luciatåg också- jag var mest glad att det inte var jag somg lömt stänga av min! :-)
Vilken kurs klickade du i?

Anonym sa...

jag förvandlas (negativt) av att höra Celine Dion. Det är värre än det mesta...

Anonym sa...

En liten tärning med gröna strumpor, snyggt!

Minna sa...

Linda: En del dagar är man en zombi, andra som en påtänd ekorre.
sara: Jag var också glad över att det inte vad jag...
Hedgehog-Sara: Min lista är betydligt längre än så... men nu när jag varit på positivt-tänkande föredrag så kanske jag kan korta av den...

Minna sa...

Inger. hahah, ja, det är ju alltid nån stackare som har glömt att ta på sig vita... typ jag när jag var liten. jag tror att det finns en bild på mig som tärna - med RÖDA strumpor! Hahahahah.

Var dags glimtarn sa...

*ryser* av att bara läsa texten på urkel låten...:O Underbart luciatåg Minna!

Minna sa...

Vardags: "some put the trust in the guitarr"... bläää. Och tack såklart!!!

Anonym sa...

I vårt luciatåg igår, så var det en stackare som hade ett på tok för kort lucialinne. Det gick till knäna, och man såg hennes svarta leggings sticka ned. Måste ha tagit lillsyrrans av misstag.

Linda K sa...

en jesus! bara sådär...

Anonym sa...

ha ha ja det blir nesten absurd med mobiler som ringer under lucia toget, velkommen til vår moderne verden sier jeg bare : )

Anonym sa...

Eller när Minna själv skulle gå i Lussetåget och när jag, lilla mor, kvällen innan inser att det inte finns nån Luciaklänning....Jo, det fanns en, längst ner i tvättkorgen från året innan. Efter en nattlig tvätt var den nästan som ny, fast lite trång förståss... Gud så skönt att slippa sånt

Anonym sa...

Mia Törnblom har jag åxå hört, efter det köpte jag hennes första bok trots att jag egentligen avskyd "bli lycklig på mitt sätt"-böcker.

Minna sa...

Anna St: uh, stackarn. Pinit!
linda: ja, en jesus. :)
Julie: verkligen!! Haha.
Mor. Hm... jag tror att jag minns, eller så gör jag det inte iom att du säkert låtsades som ingenting...
Anonym: Jga blev sugen på att köpa den första.

Anonym sa...

Jag har den första av Mia Törnblom, du kan låna den av mig först.

/Sis