måndag, november 06, 2006

Rosa bandet

Dagens roliga saker:
* Min kompis är sjuksyrra. Det är kul. Då har man nån att fråga frågor. Idag var min fråga till henne:
- Fick du hänga på någon gynmottagning under din praktik?
- Nej, men jag var med på en förlossning. Och då fick jag känna efter hur mycket en kvinna hade öppnat sig... Min handledare frågade henne om det var okej, utan att ens höra efter med mig om jag ville. Och då kunde jag liksom inte säga nej, för då trodde jag att kvinnan skulle tro att jag tyckte hon var äcklig.
- Snällt att du ställde upp och inte gav henne psykiska men för resten av livet...
* Så fort jag åker tbanan under icke-rusningstid så stöter jag på skummisar. Idag kom det en prata-för-sig-själv-gubbe och satte sig mittemot mig. Han hade ett rosa band runt huvudet (ett sådant som man har på sportväskor), tuggade tuggummi helt frenetiskt och hade skinnbyxor. Huh. Han var läbbig men rolig att snegla på...


Dagens trista sak:
* Åt mango som smakade jäst fisk. Drack grappa efter det för säkerhets skull.

4 kommentarer:

Kottemor sa...

Hahahaha,ja att stå där med en bebis på väg ut är liksom en helt annan grej,då är det inte ett underliv utan bara en bebiskanal!
Jag hade ju ej så mkt val när kompisen min började föda barn i bilen i mitt knä...
Det var en upplevelse det att plocka ut hnm!

Kramar och hoppas syrran din får vara med om mer kul;)

Minna sa...

Kottemor. Heheh, "bebiskanal".
Oj, det lät som en upplevelse utöver det vanliga!

Anonym sa...

Jag bara ääälskar dina bilder!

Minna sa...

Tingeling: tack! Om det inte hade varit för din inspirerande kommentar så hade det nog inte blivit nån bild idag (för tisdagen alltså). tack!!!!