torsdag, november 09, 2006

Riskera

Dagens roliga saker:
* Gick över gatan uppe på Kungsbron vid Centralen. Jag gick inte rakt ut i gatan utan väntade lite så att jag inte skulle bli överkörd. Då sa en man i mitt öra:
- Det är bara att gå! Rakt ut!
- Nja... jag vet inte det...
- Jodå, man måste riskera lite här i livet.
- Jo, men jag vill inte riskera allt för mycket av mitt liv just utan för Centralstationen...
- Hehehe.

Dagens trista sak:
* Jag skriver alltid fel på ordet JAG. Jag skriver alltid "ajg". Nu har jag lagt in automatändring på jobbet... och tror ni inte att jag skriver in fel. Till ALG istället för JAG. Och nu kan jag inte ändra tillbaka. Så nu måste jag sitta och gå igenom mina dokument och leta efter alg...


16 kommentarer:

Anonym sa...

*skrattar hysteriskt* ..åt dig och algen, både historien och teckningen. :)

Var dags glimtarn sa...

Hej Minna - ajg med skriver ajg men har nog aldrig skrivit alg, att hitta igen funktioner i vilket program som helst är nästintill dödsdömt : ))) (

Anonym sa...

Dina teckningar är så fina. Små ljusglimtar i vardagen. Tack :D

Minna sa...

Tingeling: hahah, bra! Skratta är bra för en.
Vardagsglimten: Jag vet inte var algen kom ifrån, helt plötsligt var den bara där, ett musklick och jag var förlorad. Typiskt!

Minna sa...

Alma: Tack själv, tack. : )

Anonym sa...

Jag blir alltid glad när jag tittar in här! Och så ler jag, och så skrattar jag och så kommer jag in här nästa dag och nästa och nästa...

maruschka sa...

Du fick härmed det mest äkta leende du kan tänka dig från mig för den för dig lite "trista" saken med Alg, men för mig hsteriskt roliga!!!!
Underbart!

Minna sa...

Finam: Åh, vad kul! Tack.
Maruschka: alg tackar.

Linda K sa...

HA HA HA söta minna!

Minna sa...

Linda K: ; P

Sofia sa...

Men jag förstår precis hur du känner! Jag skriver alltid dte istället för det. Gillar dina fina funderingar!

Anonym sa...

alg, låter som jag :)

Minna sa...

Limaliv: hej hej på andra sidan jorden!!!! Det är nåt med tagnetbordet, det måste vara fel utformat...
Hennele: Ja, vem vill inte vara en alg!!!

Anonym sa...

Jag skriver alltid "itne" och "männsikor". Och så av nån dum anledning skriver jag alltid ett k efter x i vissa ord! Till exempel "växkla", "mixktra", "axklar" ...

Minna sa...

Isa: man ska aldrig säga aldrig!

Anonym sa...

ajg skriver itne ajg. i alal fall.
:-)