måndag, oktober 09, 2006

Hoppa

Dagens trista saker:
* Det är trist att vara ensam när man är i stort behov av att asgarva rakt ut. Var inne på Designtorget och kollade det en ny variant av "sanning eller konsekvens". Ex:
"Gå och plinga på hos grannen och be om toapapper. Förklara dig med att du råkat ta lavemang istället för huvudvärkstabletter".
"Skicka två st. sms till valfria personer, skriv. "Testet var ok. Du behöver inte oroa dig".
* Denna måndagmorgon stod det en violinist nere på perrongen (längst ner i underjorden på deppiga blå linjen). Hon spelade så sorglig musik att flertalet människor övervägde att hoppa. Det rådde riktig begravningsstämning.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bara trista saker idag... ?!

Att du fick ett par strumpbyxor måste väl ändå kvala in som en halvrolig sak. Eller? :)

Pojkvän har ritat en bild för att pigga upp. Men eftersom den inte kan läggas i en kommentar så finns den att beskåda här: http://shopblogg.webblogg.se/091006220350_pojkvn_ritar.html

Linda K sa...

bra att du inte hoppade! skulle inte överleva utan dina bilder. Se, en positiv sak bland det trista :)

Minna sa...

Tilda: (viskar) Psss, säg inte för mycket... du får inte avslöja att min blogg inte avspeglar min verklighet till 100%... ; )
Tack så jättemycket för strumpbyxorna, jag blev jätteglad såklart! Jag kan inte se pojkvännens bild! Jag ska försöka på nåt annat sätt...

Linda K: You keep me up!

Lina sa...

sjukt roliga och fina bilder du gör. helt i min smak. coolt!

Anonym sa...

Jamen "Sanning eller konsekvens" - med de uppdragen måste du byta rubrik till "Dagens roliga" :) Jag skrattade rakt ut - fast jag smygsurfar på jobbet....

Minna sa...

Lina: Tack! :)
Annicab: ja, spelet är roliga saker men det trista var ju att jag inte hade nån att garva med... jaja... hahaha! det är nästan så att ajg måste gå tillbaka och spana in det. men jag vågar inte köpa det för då måste jag spela det och det vill jag inte...

sparris sa...

Det förvånar mig rätt ofta att folk som spelar musik på gator osv inte oftare tänker på att folk kanske kastar mer pengar om de spelar

a) nåt glatt

b) nåt folk känner igen

c) nåt som svänger

Total "ge folk vad folk vill ha"-medvetenhet. Hör jag en enda taskig version av Den Där Låten Ur Gudfadern så hoppar JAG!

^^

Minna sa...

Sparris: Hahahah. Så sant! Och nu kom jag på att när jga var typ 14 så åkte det runt en svart man på röda linjen och sjöng julsånger och Michael Jacksson. Hans favoritjulsång gick så här:

Jingel bell jingel bell, jingel all the way. Oh what fun it is to ride in a warm hot open space.