måndag, maj 08, 2006

H&M-akuten

Kvällens roliga sak:
* På grund av viktigt möte imorgon måste jag vara extra finklädd på jobbet. Sent på kvällen provade jag ut kläder och insåg till min fasa att jag inte hade några ljusa nylonstrumpbyxor. Och svarta är inte att tänka på i över tjugo graders värme. Men, nöden har ingen lag, så jag ringde genast upp H&M-akuten (mera känd som kompis C) och frågade om hon hjälpte en vän i nöd och hon svarade:
- Jajjamen, jag har sånna där Light amber!
Så då var det gasen i botten.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken otur att jag ocså har möte, annars hade ju jag kunna låna ut mina intersport-sockor.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Light Amber blir perfekt!!

Jörgen sa...

Den rätta formuleringen är faktiskt "nöden har ingen djungel" iallafall enligt Rolf Z.

Jag har två filmrullar från nyår på mitt skrivbord. Kan bli kul att se!

Minna sa...

Kemisten: Ja, vilken osis.
Linda: Ja, det blev perfa. Värsta lena bena.
Jörgen: Jag trodde att det var:
"i nöden får man ge en dagsedel".

Jag tror att de där rullarna är tomma... om inte... då ligger vi alla nyårsfirare risigt till...

Anonym sa...

Jag har oxå värsta lena bena!
Hälsningar Lena