tisdag, maj 16, 2006

Dubbelvikt

Dagens roliga sak:
* Det finns ju en hel del musikanter i Stockholms tbana. Den enda som får pengar av mig är en han som spelar nyckelharpa. Han är underbar.

Dagens trista saker:
* Min ena lins sprack imorse. Den hade sovit dubbelvikt hela natten och klockan 07.10 gav han upp och dog.
* 15årig tjej på tbanana, i mobilen:
- Asså, jag måste göra nåt helt galet i helgen! Ja vet! Vi snor en båt och drar ut med massa sprit och festar hela natten. Nä, men asså, jag menar allvar, seriöst.
* Kemisten passade på att stänga av värmen i huset under de där knallvarma sommardagarna förra veckan. Ja... och hur kul är det nu?
Måste typ skrapa fönsterna i sovrummet på morgonen och han bara säger: "Åh, jag sover så gott när det är svalt".

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag tycker den där 15-åriga tjejen var ganska rolig! Men om hon seriöst snor en båt och drar ut i skärgården så är det inte lika roligt.

Men ROLIGAST var ändå det här:
http://mac.feber.se/2006/05/bbc_trodde_taxi.html

Anonym sa...

Tips:
http://www.tjuvlyssnat.se/

Anonym sa...

Nä fy och ve och fasa, det är sådant som gör att man inte vill att ens dotter någonsin skall växa upp....

Minna sa...

Pär: Asså - hon va seriös.
T: Tack. Been there.
Anonymous: (du kan väl inte skriva in din adress om du ska vara anonym...). jag förstår din kommentar.

Anonym sa...

Ville bara säga hej - för det har jag nog inte gjort förut. Är och kollar inne hos dig flera gånger i veckan. En av mina favoriter. Älskar dina teckningar!!!! Min 12-åriga dotter har dig också som favorit. Inte illa va, både mor och dotter :)

Minna sa...

AnnicaB och dotter: Kul att du säger hej, uppskattas mkt! Kul att ha er båda här.

Anonym sa...

jag fattar ingenting, jag kryssade inte i att vara anonym, jag var inte anonym när jag lämnade kommentaren i allafall.
????

Anonym sa...

Har missat han med nyckelharpan :( Men på tal om musikantar så har ju han som sitter på drottninggatan riktigt bra röst! Gick förbi där idag. 3 gånger... 2 av dem sjöng han tyvärr inte dock. (gick fel först och sen in och ut ur huset precis bredvid där han satt)

Dina tråkiga saker är iaf ganska roliga att läsa. :)

Anonym sa...

Samma här! Med värmen alltså! Eller snarare bristen på... ;-)