söndag, april 09, 2006

Jordgubbslandet

Dagens roliga sak:
* Äntligen blev det väder för trädgårdshäng... det vill säga: kolla vad rådjuren käkat upp och hur mycket de bajsat på jordgubbslandet, gräva lite, kratta lite, gräva mycket, gräva mer, sparka snö, klippa kvist, förbanna att vi inte kört iväg vår julgran än (den står gömd bakom förrådet) och titta ner i den sura varmkomposten.


Dagens trista saker:
* Reklamfilmen för Tallink - "dubbelt så roligt". Den är verkligen avskräckande. jag simmar hellre än att åker med dem.
* Filmen "The constant garderner". Inge bra.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte att constant gardner va bra. Det e däremot inte bra att det snöar idag, rackarns också!

Anonym sa...

Vi tyckte de sa "Hallick"...

Minna sa...

Anonymus 1 (misstänkt kemisten): inte kul med snö.
Anonymus 2: Tallink - Hallink, jo... kan stämma.

Anonym sa...

Reklamen är vekligen hemsk!!
men filmen..en va de bästa jag sett!!

Anonym sa...

flicka ska det ju va

Minna sa...

Flicka: jag kände mig inte alls engagerad i filmen, jag fattade inte heller hur allt hängde ihop och vem som var vem och vem som var ond och vem som var god... för snurrigt för mig.
kanske det är mig det är fel på och inte filmen. Hmmmm....

Anonym sa...

Jag gillade också filmen. Vill kanske inte gå så långt som att säga att det är fel på dig men... :) Samspelet mellan Ralph Fiennes och Rachel Weisz kändes så imponerande äkta.

Roligt att du sett filmen samma dag som du påtat i trädgården...

Anonym sa...

Det som fängslade mig mest va folket i Afrika och att historien om dem inte kändes helt fiktiv.

Minna sa...

Tilda. Rachel W måste för 17 ha varit gravid på riktigt i filmen... stämmer det?

Flicka: Ja, när de filmade från kåkstäderna osv var mkt coolt, det kändes helt äkta, scary med att folk typ bodde på spåret.

Ok, filmen var inte dåååålig. Men inte min typ av film. Jag gillar Amelie från Montmarte-filmer!???

hahahha

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vad glad du ser ut när du hänger i trädgården! Här regnade hela mitt dagsverke bort!

Minna sa...

Linda: Surt! Jag lider med dig.