fredag, mars 31, 2006

Persika

Dagens roliga sak:
* Minna och kollega A mailar om vattenfast mascara:
Kollega A: "Jag typ hoppade och dök i vattnet, geggade runt på stranden som värsta tvååringen, och varje gång jag frågade min kompis "har min mascara runnit?" sa hon "nej, den sitter fortfarande".
Jag: "Geggade runt på stranden som värsta tvååringen. ????"
Kollega A: "Nej men du vet... motsatsen till att ligga snyggt på en solstol och läsa modetidningar och äta persika."
Jag: "Tänk att det finns folk som klarar av att äta persika utan servett."
Kollega A: "Det gör jag! ....om jag torkar av mig på låren efteråt..."

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hittar inget bra ord...men jag har igår o idag läst igenom alla dina inlägg och det har varit otroligt roligt!
Nu i slutet när du dessutom har ritat till gör allt ännu bättre!
Det bästa jag kan komma på är nog Tack!

(hittills har detta bloggfynd varit det enda roliga som mitt jobb har medfört)

Anonym sa...

Vad kul ni verkar ha på jobbet!
Själv har jag inte så roliga kollegor, 90 % består av män... men nej, jag ska inte klaga.

Minna sa...

Anonym: Kul att du tittar in och tycker om! jag ska göra mitt bästa att hålla kvaliten uppe.

Maria: Allt är dock inte guld som glimmar... men det gäller att kunna plocka ut kornen...


what??


Whatever...

maruschka sa...

Ser mer ut som en enorm tunga på någon som blivit strypt...nämen, gud så makabert...*flinar*...Menade inte att vara kritisk, tar tillbaka, ska äta persika så fort jag kan...om jag hittar någon!

Minna sa...

Maruschka: det var himla svårt att hitta en bra persikofärg... men nästa gång jag ska rita ett styckmord ska jag komma ihåg färgkombinationen... haha.