tisdag, mars 14, 2006

Ölspya

Dagens roliga sak:
* Kollega A är upprörd över att jag har mage att kalla alla restauranger som serverar pasta och pizza för "italienaren". Hon frågade om jag skulle kalla henne för turk-A om hon öppnade en kebaberia. Jag svarade att JA - det skulle jag.

Dagens roliga/trista saker:
* En liten hund la värsta spyan på tbanan. Det var som tur var en helt luktfri hundspya men det såg ut som om hunden enbart druckit öl till lunch. Spyan gled längs golvet och ägaren var tvungen att säga till alla att lyfta allt från golvet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jag har förstått så e d knappast en förolämpning mot en pizzeria att i folkmun anses vara italiensk?? Folk tycker nog att pizzan e bättre hos italinaren än hos tadjikistaniern mitt emot.

Minna sa...

Ja, men A har bott i Italien så hon är väldigt noga med att folk som inte är italianos inte ska kallas italianos. Hon lööööves italianos... hahahah.

Anonym sa...

hahah! Hundspyan, det är så jag har haft det här hemma de senaste veckorna!

Har Anand Kaur sa...

Var det en såndär lång hund som jag vill ha? Jag vill inte ha en som spyr öl. Ville bara klargöra det. :-)

Här kommer en länk till den besöksräknare jag använder, jag såg att du ville ha en och jag vet inte om jag svarat än. Den är gratis!

http://susnet.se/tjanster/