onsdag, mars 01, 2006

Könsroller

Dagens roliga saker:
* Jag välkomnar dig sköna mars. Dock hade jag inte väntat mig så mycket snö...
* Jag och Kemisten har vart ihop i fyra år. Jag kan fortfarande inte hans mobilnummer. Inte en siffra rätt förutom 123 på slutet.
* Min kollega har en ny skrivbordslampa. Den blir knallvarm. Hon måste ha vantarna på när hon släcker den.
* Vårt (enligt J "porriga") kakel är på plats. Kemisten och Kemistens papa är uppe i köket och klistrar fast det på väggarna (eller vad de nu gör). Själv håller jag stenhårt på könsrollerna och viker tvätt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och snyggt blev det!

Anonym sa...

Grattis till 4 fina år och porrigt kakel!
Kram Y

Anonym sa...

Grattis till fyra åren, jag kan inte Ps nummer heller faktiskt, knappt mitt eget hemnummer, men vad gör det? livet går vidare. roligt med kakel - lila?!

hampa sa...

Skönt att nån håller på könsrollerna nuförtiden!

Minna sa...

Y och Hanna: Tack för grattisarna. jag tror att vår "årsdag" är nångång i januari visserligen. Men det är inte så noga.

Hampa: Jag så som du spacklar och knackar kakel så får jag göra mitt bästa här på kvinnosidan.

Lindas trädgårdsblogg sa...

K:s nummer kan jag som ett rinnande vatten, så bra att varje gång jag ska ange ett nummer blir det hans. Mitt eget mobilnummer och mitt hemnumme blandar jag ihop! Grattis till era fyra år. Tjusigt kakel! Fastklistrat och klart :-)