torsdag, februari 16, 2006

Handduken

Dagens roliga sak:
* Hade just duschat på Friskis, stod vid mitt skåp och torkade mig. Då stegade det fram en arg kvinna och sa till mig:
- DU! Du har tagit min handduk!
Jag stod och höll i en ny vit krispig härlig handduk, precis en sån som jag själv hade hängt in i dushrummet. Jag blev jätteförvånad och utropade "OJ OJ???" och sprang genast ut i duschen och hämtade den andra vita krispiga handduk som hängde kvar... dvs min.
Jag bad så mycket om ursäkt, sa att det naturligtvis inte var meningen, höll upp dem båda och sa skämtsamt att de var förvillande lika. Men inget hjälpte. Hon var skitarg, asförbannad, pissed off. Jag frågade vad hon ville att jag skulle göra och hon mumlade att jag kunde lägga handduken på bänken. Sen tror jag att hon ville att jag skulle slicka golvet och ge henne 10 000 i cash. Men det sket jag i och gick och sminkade mig istället.


Ps. Hon använde inte min handduk utan torkade sig med papper. Moget.

7 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Du kunde ha sagt "Jag är nyduschad och REN!"

The Female Dinousaur sa...

Eller också skulle du, accidentally, ha tappat den på golvet och hoppat lite på den...

Anonym sa...

HAHAHAHA, alltså, folk!

hampa sa...

Undra hur jag hade reagerat? Virat in henne i handduken och brottat ner henne :) Vilket pucko!

Minna sa...

Halleluja!

Minna sa...

jag undrar också jättemycket hur hon visste att det var just JAG som tog hennes handduk. Hon var ju inte det minsta tveksam och stegade rakt upp till mig. Om hon nu redan såg det i duschrummet kunde hon ju ha hojtat till redan där...

Har Anand Kaur sa...

OMG...