måndag, februari 13, 2006

Benen

Dagens roliga saker:
* Jag och kollega A tog den nöjsamma turen till den glade skomakaren i kvarteret. Maken till arg och sur gubbe har vi aldrig sett. Vi är alltid helt fnissiga och förväntansfulla när vi går dit. Idag när jag frågade hur mycket det skulle kosta sa han:
- Ey, vad tror du? Så häääär mycket (så måttade han med händerna). Imorgon ska vi tillbaka.
* Konversation mellan mig och Kollega A:
"Jag vill gärna ha ett möte med dig INNAN jag träffar de andra så att jag har lite mer "kött på benen" --- (är det inte därför man går och tränar hela tiden - för att man inte vill ha så mycket kött på benen????). Hon ringde upp mig och så bestämde vi tid -
"På fredag - efter lunch".
"Men närdå efter lunch??? "
"Iom att vi alltid äter lunch ihop så löser det sig nog..."
* Kemisten och jag bestämde att vi skulle röja i köket innan vår light-renovering sätter igång på allvar. Men efter middagen såg vi soffan och gick dit istället.

Inga kommentarer: