tisdag, januari 10, 2006

Hällristningar

Dagens roliga saker:
* Min ena kollega säger alltid så här när hon går från jobbet:
- Då så mina vänner! Då ses vi imorgon - och då är det redan onsdag. Men vad fort det går!
(Hon byter självklart ut veckodagen till vad som passar för morgondagen)
* Igår slötittade Kemisten på ett program om stenåldersfolk i Skandinavien (kom ihåg - vi har fattigmanstv). Forskarna pratade sig varma om de hällristningar som gjorts och vad de betyder och bakomliggande meningar och så vidare. Då tittade Kemisten upp och sa: - Och egentligen satt de bara och spelade Pictonary.



Dagens trista sak:
* Jag vill aldrig mer höra en cover på "Girls just wanna have fun".
* Åt lunch på indisk restaurang. Folk runtomkring envisades med att beställa in sånnadär "sizzlas" (?) som ryker så in i skogen. När jag kom tillbaka till jobbet så luktade jag gammal svettstek.
* Regn som blev småspik.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hey! Fin bild, som valigt. Men du, far inte jag nagra kommentarer i min blog? Grr.

Minna sa...

Pär - skicka mig adressen igen.

Har Anand Kaur sa...

Hihi! Pictionary i sten :-)

Anonym sa...

Det där måste va du och jag i fredags - du ritar och jag fattar trögt....
/Y

Minna sa...

Y - eller så är det våra sega motståndare...

Anonym sa...

Görs det nån slags topplista över årets roligaste blogginlägg så måste ju bara detta med stenålders-pictionary redan vara en solklar vinnarkandidat :-)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Kemisten är rolig! *skrattar högt* :-)

Minna sa...

w - jag håller med!
Linda: jo då... han har sina ljusa stunder ; )