fredag, januari 27, 2006

Fyra grejjer

Lunchens roliga sysselsättning:
* Jag har blivit premiär-taggad. Och så klart svarar jag eftersom jag blir så smickrad.

Fyra jobb jag haft:
Reseledare
Torgmånglare
Museivakt
Bartender

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
The Big Lebowski
Amelie från Monmarte
Fröken Fleggmans mustach
Filmen från mitt 8-års kalas när vi leker "Hela havet stormar" och Y trillar runt i sin mammas klackskor!

Fyra platser där jag bott:
Eilat
Alghero
Orsa
Johanneshov

Fyra TV-serier jag gillar:
Six feet under
Medium
Seinfelt
Antikrundan och Lilla sportspegeln

Fyra platser där jag varit på semester:
Taiwan
Paris
Färingsö
Indien

Fyra sajter jag besöker dagligen:
Betydligt fler än fyra...

Favoritmat:
Sushi
Kött
Pasta
Skaldjur

Fyra plaster jag vill vara på just nu:
Lunchmatsalen
Restaurang
Utfodringställe
Soppkök

Jag skickar vidare till Noras mamma H och Neonglitter . Be my guests.

8 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Yeah! *öser smicker* :)
Fröken Fleggmans mustach och
filmen från ditt 8-års kalas skulle jag vilja se!! Vart ligger Alghero? Och har du lunchat än?

Minna sa...

Hahah! Ja, nu har jag kommit tillbax från lunchen. Alghero ligger på Sardinien. Adios, ciao.

Anonym sa...

Två saker: 1)Tror att du gillar filmen från ditt barnkalas mer för att du slåss med "Storjessica" än för mina fina klackskor!
2)Kände igår på premiären av antikrundan att jag inte kommer att ha problem med att åldras så länge det sänds - men mitt ordningssinne hade problem med att du listade 5 tv-program...ett måste bort!
/y

Minna sa...

y: nej, din svajjiga Bambi på hal-is är roligare än knufferiet med J.
ordningsinne? sen när då?

Anonym sa...

Fredag
Fredag
Fredag
Fredag

Anonym sa...

Kan inte låta bli att kommentera, eftersom Fröken Fleggmans mustasch är en av mina absoluta favoriter, och jag inte vet många som är lika fast. Jag kan den så gott som utantill. I min familj finns väldigt många bevingade ord ur den, bla har jag svårt att låta bli att sjunga "Yes vi have no bananas" så fort någon säger banan.

Min son Nicklas är inte min son Nicklas, utan min son Nicklas är din son Nicklas.

Minna sa...

Anonymus!!! Och när hon (Tage Danilesson när han är flicka)säger "Fjäll" med drömmar i blicken. Och när det där meddelandet som går i två bitar: "Missarie B". hahahahahahha

Anonym sa...

I löööööv Fröken Flegmans. "Vad studsar ni för? Vi studsar av häppnad. Gör inte det!" Tyvär har jag inte sett den på flera år. Vet du om den finns att köpa på dvd? "jo på toaletten slumpa det sig så att papperet tog slut, tudi tudi tudi tudi tudidudu tudi tudi tudi..."