fredag, november 25, 2005

Bästa dikten

Dagens roliga saker:
* Min lilla marockanska kollega frågade mig: "Är det idag det är pingst?" Hon kan inte hålla reda på alla våra högtider.
* Köpte hyacinter och amaryllis på Hötorget. När jag fått tillbaka växeln tittade killen på mig och sa: "Skratta micket." Vet inte om det var ett konstaterande eller en uppmaning.

Dagens trista saker:
* Jag har glömt min mobil hemma, två dagar i rad.
* Mitt hår. I helgen måste det färgas.
* Jag hatar människor som inte tackar när man uppenbart stannat upp för att hålla upp dörren för dem. Är de extremt arroganta eller sjukligt blyga?

Happy helg, njut av min sjukt braiga fredagsdikt:

Helg helg, bedårande dagar
jag ska se till att det stiftas lagar
så att varje dag blir lika skön
som fre, lör och sön.

Hahahahahah. Jag säljer julklappsrim billigt! Kanske nåt att lägga in i december... dagens bästa/sämsta rim??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om precis en månad
jag skönt lämnat
evig slaskig grånad
för detta är jag ämnad

Packa, träna, fundera
i ett tält jag ska husera
tiden knapp, allt ska fungera
för att klippor sen massera

Tre månader av träning och rätt mat
Ge mig socker! Ge mig fett!
7 pass varje vecka, 4 kg mindre fat*
Nej, jag måste äta rätt!

Blott en månad, sedan ro
California, snart jag kommer
Låt min själ hos dig gro
Nästa höst, jag sen återkommer


* = Nödrimm, uttalas fät och är engelska


/Jean-Blog

Minna sa...

Pär - vad händer? ska du ut och klättra i bergen över jul o nyår eller???

Lindas trädgårdsblogg sa...

Tack för att du skrev en kommentar i min blogg för annars kanske jag inte hittat din. Den är ju störtskön! *bokmärkar* Jag gillar roligt vs trist-modellen. Blogga på! /en gamma dam ;-)

maruschka sa...

Underbar dikt, riktigt längtar efter att få tid att rimma hemma, tror jag ska rimma julkorten i år, vad sägs om det?...(märks det att jag blir arbetslös om ett par dagar?...*s*)

Minna sa...

Linda - jag tackar själv för att du påminde om att det var dax att köpa amaryllis!!

Maruschka- rimma på julkorten... SERIÖST!!!!! Kanske rimma i jobbansökningarna?
"jag söker kneg
jag är pigg inte seg."