torsdag, oktober 20, 2005

Moster

Dagens roliga saker:
* J:s systerson fyller år. Hon frågade vad han önskar sig i present...
- Jag önskar mig ett svärd.
- Önskar du dig något annat?
- Jag önskar mig ett svärd. Jag ber om att få ett svärd!

Så nu har hon köpt svärd, visir och och sköld. Och hon har i sin tur utnämnt sig själv till världens bästa moster.
* Kemisten lade fram ett seriöst förslag:
"Kan inte alla raggarbilsträffar och dyl, fortsättningsvis alltid vara i Värmland. Då behöver inte folk resa så långt när de ska vara med."

Dagens trista sak:
* En påtänd snickersätande kille med brännhål i byxan satte sig bredvid mig på tbanan. Först somnade han till. Sen vaknade han och tog en tugga av sin snickers. Sen krafsade han fram lite 100-lappar och tjugor och räknade dem mödosamt. Hela tiden stank han fimp.

Dagens fråga:
* Nästa karriär blir... Bondskurk?

Inga kommentarer: