tisdag, september 13, 2005

Bosphorus

Dagens roliga sak:
* Läste blogg skriven av 15-åring innestadsbrättunge. Hon skulle på friluftsdag. Hon skulle ha följande i matsäck (som kompensation för att hon var så dålig på att springa 800 m):
"Min matsäck /det roligaste med hela dagen då/ är en låda med rosmarinkyckling, ungsbakad potatis med diverse kryddor, grönsallad, bönor och lite tzatziki, allt från Bosphorus".

Dagens trista saker:
* Jag tappade min Metro i golvet på tbanan. Folk stirrade på mig som om jag slängt en hundvalp i backen.
* Smarrig laxmacka från fancy bageri. Trist bieffekt: stinky lax-händer!
* Det är irriterande med folk som inte tittar om det det visar rött eller vitt på toan innan de rycker i handtaget. Inne på toan hinner tänka: "Nu dör jag" samtidigt som man ser en mardrömssyn framför sig när nån från intern revision stövlar in på muggen.

Om man är arkivarie så kan man sysselsätta sig med sånt här på dagarna. Men det gör inte jag. Jag gör just ingenting...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Please, en länk till denna 15-åring brättblogg!

Minna sa...

Pär! hur kunde jag missa... only for you:

http://lolita.blogg.se/

Anonym sa...

Vilken brud - jag tror jag spyr!
/Y

Minna sa...

Skogaholmslimpan har bytts ut mot en bakad fancy potatis...

Anonym sa...

Tack, känns som att jag hittat en soulmate! TUR att hon hittade smycket på Östermalm så hon slapp göra den fruktade resan till Söder. Fy fan, då hade hon behövt en redig matlåda från Bon Loc för att överleva.

Och jag som var nöjd med min böngryta till lunch. Jag är sån enkel människa. Inget djup.

Minna sa...

Ja Pär! Det är skönt att vara ytlig och käka lasagne.
Lägg Lolita bland dina favoriter!!!