fredag, augusti 12, 2005

Sniglarsch

Dagens roliga saker:
* Jag frågade mitt kära blomsterforum om sniglarna i min trädgård. De var inte sena på att svara med olika taktiker. Är är ett axplock:
-- Jag spetsar sniglarna med en sån där grönplastad pinne man har som växtstöd. De dör rätt snabbt då. Man kan vandra omkring med pinnen och spetsa 10-40 st utan att ens behöva röra dem. Sedan drar jag av mot en sten eller slänger i en påse. Lämnar jag de döa i trädgården lägger jag snigelfritt på. De döa lockar ju till sig de levande!
-- Krossar dem med en sten.
-- Salthinken är helt enkelt en hink med grovt salt+ lite vatten, där jag lägger de infångade sniglarna. Helst klippta först förstås, för det är inte så djurvänligt att lägga ner dom levande. Men saltet gör att de löses upp. Men som du säger, man är inte så djurvänlig i de här lägena.
-- Jag plockar sniglar med en gammal tång från köket.Ner i plastpåse och in i frysen. En gång i veckan slänger jag alla småpåsar i soptunnan,det blir åtskilliga kilon...

Dagens trista sak:
* Skavis på lilltån. Men fina skor.

Dagens knäppo:
*Jag svängde runt hörnet vid Adolf Fredrikskyrkogata/Holländargatan. Höll på att krocka med en kille som hade väääldigt dimmiga (drogade) ögon. Han var INTE sen på att starta en konversation:
- Heii, va heter du???
- Vaddårå?
- Ja bara undra. Kan ja få en kram?
- Nej.
- Du är söt. Jättesöt.
Jag avslutade konversationen med ett hurtigt:
- Tack så mycket! Tack!!

Efter ett tag såg jag honom ligga på en parkbänk i solen utan för Seven Eleven.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lägga dem i frysen??? Har hon två frysar då, en för mat och en för äckliga saker? Ugh!

Minna sa...

Jag vet, det är så jäkla äckligt med frysen. Jag tror att folk enbart har en frys.