torsdag, augusti 25, 2005

Barfota

Dagens roliga saker:
* Jag såg en tjej (mamma, hon hade fyra barn) som hade tatuerat en räv bakom örat.
* Min ena kollega pratar såhär:
- Ja, men jag kan fixa det - jag ska ändå upp till dem (fan Minna, vilka snygga byxor du har) nu och lämna ett papper som de skulle ha.
* Antisimex var hos oss igen och besiktningskillen var så glad och lycklig över att vårt hus var så fint så han gav oss en insektsspray i en spontan "grattis-present"!

Dagens trista saker:
* Åka snuskpendeltåg. Jag fick åka i ett gammal skabbigt. På andra sidan perrongen stod ett sprillans nytt men vi som skulle mot Sollentuna fick stå där och sukta efter blanka golv och mjuka säten.
* Jag såg ytterligare en barfotatjej på perrongen. Den här gången dock på städade finfina Tallkrogen - men ändå.

Dagens finska ord:
* Tapaturmavakuutuslaitosten liitto.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och va f*n betyder det, laktosintolerant vakuumpump?

Man blir ju nyfike

Minna sa...

Svar:
Olycksfallsförsäkringsanstalternas förbund

Anonym sa...

Varför kan du det på finska? Låter inte direkt som ett hemspråksord från Kajja (hette hon inte typ så).
/Y

Minna sa...

Så här i försäkringsbranschen gäller det att hålla sig ajour...