måndag, maj 30, 2005

Tips

Dagens roliga saker:
* Imorse stod jag på perrongen, med Kent i öronen och Metro i ögonen. I ögonvrån såg jag att en person kom och ställde sig lite för nära mej, men jag tittade inte upp. Till slut började personen veva med armarna för att få min uppmärksamhet. Jag tittade upp och tog ut hörluren och där stod min granne och vevade och sa: Hallå hallå hallå!!!"
* A försökte få mig till att vara elak när jag inte ville äta halva den Daim hon köpt. Jag påpekade att jag inte tränat på xx veckor. Hon frågade varför och innan jag hann svara så ropade hon: Du är gravid!!!. Hon påstod att jag flinat "sådär gravid-nöjt och var glansig på ögonen". Jag upplyste henne om att jag inte är med barn utan med hus och ögonen är glansiga pga förkylningen.
* Jag har ösat kyckling.
* Det är alltid roligt att göra fula frisyrer i fuktigt hår.

Dagens tips:
* Min otrevliga kollega tipsade mig om nya jobb. "Inte för att jag vill bli av med dig men..." sa hon mycket vänligt!

4 kommentarer:

hampa sa...

Vilket dj-a apa!! Jag har vart och boxats nu ikväll, kanske vi du att jag ska jabba ner henne!?

hampa sa...

kanske vill du, så skulle det stå..

Minna sa...

Gärna.

Anonym sa...

Vad betyder det att "ösa kyckling"? Jag har inte lärt mig att boxas men jag kan bidra med anonyma tjuvnyp - vad sägs om anonymt skickat bajs?
/Y