lördag, april 09, 2005

Oxpytt

Dagens roliga saker:
* Jag och min pappa var på trädgårdsmässan. Min pappa handlade som om han aldrig hade sett en butik förut och kom ut med massor av påsar fyllda av både frön och vattenbehållare. Själv gick jag med i en bokklubb. Man ska passa sig i närheten av hypnotiserande mässor... de får en att göra de mest oanade saker...
* Jag fick möjlighet att visa upp min fantastiska "jagkanätahurmycketsomhelst"-sida när vi grillade hemma hos H.
* Del ur konversation:
- Så skulle vi åka och jag satte mig i bilen. Så släppte han sig och jag tänkte okej, det går väl över. Men så släppte han sig igen och det var tamejfan det värsta jag vart med om. Så ner med rutorna och öppna allt som går! Och hans enda kommentar var:
"Dåliga köttprodukter."
- Ja, jag äter fortfarande inte oxpytt.

* L berättade att hon följt med P på fiske-mässan en helg. Hennes kompis T hade kommenterat detta med:
-Du måste verkligen älska honom.

Dagens trista saker
* En motionär började bråka med Friksisledaren under passet.
* En taxi tvärnitade och u-svängade rakt framför mig och J på vägen hem. Tur att J var uppmärksam.

3 kommentarer:

hampa sa...

att motionären började bråka under passet låter ju kul! Vad hände, blev det handgemäng? (Vilket pensionärsord!!)

Minna sa...

Hej, jo på ett sätt var det ju kul. Men det var trist att han störde och att den trevliga ledaren blev så arg. Nä, det blev inget handgemäng utan bara utväxlande att elaka ord.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.