tisdag, mars 01, 2005

Måttband

Dagens roliga saker:
* K berättade att hon hade åkt snowracer (hennes barn är sju och nio) och hållt på att bryta benen under snoracern. Hon hade tänkt i farten: Så här vill jag inte bryta benen? Jag frågade om hon föredrog att göra det med klass, i rulltrappan på NK?
* Killen som satt mittemot mig på tbanan fick sms. Hans "sms-signal" var Yoda som sa "Ah.. message from the dark side there is."
* R kallade juristerna för elaka jävlar. (fast bara inofficiellt till mig)

Dagens trista saker:
* Jag sprang sista biten till jobbet för jag trodde att jag skulle frysa fast i marken.
* Vakna mitt i natten och tro att man håller på att smälta bort, så kallt ute, så varmt under mitt täcke!
* Jag får panik på en viss sorts kategori människor som går på visning. De som tar med sig måttband och pratar med hög röst så att alla ska höra: "Men kolla, rören håller ju på att rosta sönder, häääär kan man inte bo. Men lyssna från bruuuuset från vägen, hääääär kan man inte bo!" Men shut up- vi hajjar - men din skrämseltaktik funkar inte på oss din fattiglapp! Nästa gång jag ser en sån ska jag dra det där måttbandet runt halsen på honom, stoppa upp det rostiga röret i häcken på honom och lägga honom på den brusiga motorvägen.

Kaffe någon?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu är Hannas lillebror här uppe på sportlov och igår snackade vi om adoption. Frågade då lill-Micke (12 år, längre än Hanna) om ifall han skulle homo-adoptera, vilket homo skulle han då adoptera? Det självklara svaret var "Ett homo som inte gillar mig."

Dagens ord är norska ordet för kram: Klem! Så fantastiskt fint ord! Måste komma från "att klämma", visst? Klem klem!

Här kan man skicka en elektronisk klem: http://www.vanillaart.com/sendenklem/oversiktsendenklem.htm


Så, klem!