onsdag, mars 30, 2005

Laktos

Dagens roliga saker:
* Ks barn var ju på besök på jobbet under sportlovet. Hon berättade att de samma kväll hade frågat henne: Mamma, hur mycket tjänar du egentligen? Du gör ju ingenting på jobbet!
* A köpte en tbaneremsa. Sen hade hon den i handen och försökte gå genom spärren.
* Jag måste ha håret utsläppt lite oftare. Det är knappt så att de känner igen mig på jobbet när jag har det.
* A är inte laktosintolerant och inte laktosallergiker. Men hon konstaterade att hon är laktoshypokondriker.

Dagens trista sak:
* Åter igen önskar jag att jag var lite modigare. Var på toa i Kungshallen och det kostar fem kronor. Okej, måste man så måste man. Men när jag kom ut från toa gick det in en tjej - på den toan jag betalat för. Jag verkligen stirrade henne rakt i ögonen när hon gick in och hon blev väldigt generad och frågade typ om det var okej... istället för att munla "ja", borde jag ha sagt att hon var en snåljåp och att hon minsann inte fick skita på min bekostnad. Men det vågade jag ju såklart inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var det Marlboro tyckte var det värsta med Sverige - att behöva betala för att gå på toa. Här finns det gratis (och fräscha) toaletter på varje tunnelbanestation, och är man långt från en sån kan man låna på alla restauranger. Inte så i Sverige. :-( Och om man som hon kissar en gång i halvtimmen blir det lätt ganska dyrt...