onsdag, mars 09, 2005

Förvirrad

Dagens roliga saker:
* Åkte tbana till jobbet tillsammans med min granne. Han hälsade så glatt på tbanestationen och frågade var jag jobbar. Han är tydligen bibliotikarie på KTH. Annorlunda och kul att prata med nån man sett/hejjat på tusen gånger men inte vet någonting om. Anders i huset lixom.
* Jag och AW hittade finfina pinaler i butiken Tiffany. Den där påsktuppen var nånting alldeles extra, för inte tala om den hurtiga bagen som AW rekommenderade mig att köpa i födelsedagspresent till Kemisten.
* Haha, mycket kul... men akta er, jag har hört att hon bits...

Dagens trista saker:
* Min optiker. Så förvirrad. Hade tid kl. 17.00. Fick komma in 17.15. Han hittade inte mina linser och undrade nog i största allmänhet vad jag gjorde där. Men när han sa priset blev jag bara tacksam över hans förvirrade minne... då förvandlades trist till roligt.
* En annan förvirrad varelse är Kemisten:
Jag: - Har du allt? Plånbok, nycklar, telefon?
Han: - Ja visst!
Fem minuter efter han gått hittade jag hans mobil på hallbordet. Jag ringde honom från jobbet och då hade han inte ens märkt att han glömt mobilen. Inte trist för mig, men trist för honom...
* Fiskarna på Orchidgarden.
* Folk som pratar med bebisröst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va!!! Har du börjat smygshoppa? Och alltså sviker Working House? Det trodde jag inte om dig!

Hoppas du nu inte shoppat upp alla pengarna utan har några kvar att spendera här borta i Asien.

Kram!

Minna sa...

Nej nej. I Tiffany shoppar man inte... man bara förundras över att folk kan tänka sig att ens shoppa där. Hiskliga saker som det är kul att titta på på lunchen.

Anonym sa...

När du ändå var på Tiffanys letade du efter min favorit mango-butterkräm till mina fnasiga anklar.
//Mattias