söndag, mars 20, 2005

Barfota

Dagens roliga saker:
* Kemistens fascination över att ibland ska man betala när man går på bussen och ibland när man går av. Men hur vet man när det ena eller det andra gäller?
* Värme. Det var stekhett när vi tog en prommis i bergen. Härligt. Känns konstigt att få ett sms från Sverige med uppgifter om xx antal minusgrader.
* Efter bergsturen så kom vi ner i stan igen. Jag konstaterade att jag inte hade den blekaste om vart "hem" var. I tittade på mig och pekade rakt upp i himlen och sa: "Där är vår balkong"!
* Seriös shopping har börjat. Jag och Kemisten har köpt sex par skor (tillsammans) på två dygn.
* Vi har varit på Chippy monkey butiken och på Working house.
* Åkte med en taxichaffis som körde barfota.

Dagens trista sak:
* I och Cs lägenhet ligger på sex trappor utan hiss. Mjölksyra.
* Såg en alldeles nykläckt bebis på en moppe. Den satt inklämd (utan hjälm) mellan mamman och pappan.

2 kommentarer:

hampa sa...

Åååh va härligt det låter! Shopping, värme och storstad. Här hemma har solen iallafall lyst idag, tog en fika på verandan. Ja, saknar er fast vi syns ju snart igen. kram hanna

Anonym sa...

Kjempe-grejt att ni är framme! Själv är jag i en bra bit norr om polcirkeln i Narvik, Norge och står på ski. Men tack vara Internet kan man ju på ett smidigt sätt följa vad som händer både i Taiwan och i Sverige: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,618293,00.html

Klem!