torsdag, februari 10, 2005

Lovsång

Dagens roliga saker:
* Att titta på när en hungrig och frustrerad P försökte laga den automatiska häftapparaten.
* R sa: "När jag gick i skolan, på 70-talet, då tvingade fröken oss att tänka på de där jävla biafrabarnen när vi åt lunch. Man var alltid tvungen att äta upp."
* Snackpåse-ekonomen som pratade med mig och A igår, han kallas inofficiellt för Flört-Björn!
* Imorgon är det flyttdag (igen) på jobbet. Jag städade min hylla och på skrivbordet. Och det som göms i snö... ja, jag hittade en gammal matlåda som jag trodde att jag slarvat bort. En äkta arkivarie har ett riktigt stökigt skrivbord...
* Min pappa hade en lovsång över programmet "Nannyakuten".

Dagens trista saker::
* Jag hatar Nynäsvägen. Bullriga jäkla Nynäsvägen.
* Att äta middag 20.30. Det är inte bra för psyket.

Grattis till Y, hipp hipp hurra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

skulle man bli hungrig av att tänka på utmärglade barn med flugor i ögonen?

Minna sa...

Nä, man skulle nog tycka synd om dem och vara tacksam för att man själv var ett rikt litet vitt barn som fick mat på talriken. Pedagogik.