fredag, februari 04, 2005

Fastnitad

Dagens roliga saker:
* J skickar saker till mig via internposten. Idag kom en Arla-broschyr om läckra lunchlådor! Sen kom en födelsedagspresent. En "powerpad" för arkivarier. Dvs. ett litet block att ha i fickan.
* Min chef berättade om sitt oplanerade drogäventyr i Thailand. Han hade fått "nåt att röka" men inte förstått vad det var. Helt plötsligt hade alla tyskar börjat prata svenska och - tillråga på allt - pratat skit om honom. Men när han skulle gå därifrån satt han fastklistrad i golvet. Efter det höll han sig till Mekongwhiskey.
* As kommentar om receptionisten som fått friår: - Så en dag... var hon bara borta!
* Jag råkade rycka ner Försäkringskassans skylt i hissen. Jag skulle bara kolla hur den satt fast. Och... jag kunde inte sätta fast den igen! Oups.

Dagens trista saker:
* Ett sniket panschispar trängde sig ogenerat längst fram i busskön. De ställde sig så långt ut på trottoarkanten de kunde, så att de kunde hasa rätt på bussen. De stod riktigt nära kanten... så pass nära att de nästan höll på att ta bussen till himlen - iom att de nästan fick huvudena avklippta av bussens backspeglar! Hehe...
* Jag åt så mycket lasagne att jag mådde illa.

Har ni tänkt på, att för nåt år sen, då skulle de som ville vara inne ha riktigt små miniminimobiler. Idag vill samma kategori av folk ha megamegamobiler. Pah!

Inga kommentarer: