onsdag, februari 23, 2005

Badkläder

Dagens roliga saker:
* Fick ett sms från H om att jag skulle lyssna på radion, M skulle vara med! Det var i ett program dit man kunde vända sig med frågor om vad som helst! Ms fråga var:
- När man är i simhallen, varför får man inte ta med sig badkläderna in i bastun!
Mycket bra fråga. Tyvärr kom inget svar, men ni som har en teori kan gärna lägga in en kommentar! Själv har jag nog alltid typ tänkt att de ska smälta/bli genomskinliga! Och hur fel är inte det? Kanske var det nån sur badvakt som sa det när jag var sju år - så har jag fortsatt att "tro" det!
* J har en baddräkt som man varken får ha i klorerat vatten eller i bastun. Inget man tar med sig till badhallen när man ska simma bland panschisar...
* När någon frågar: "Är du bra på engelska..." Då vet man att man sitter i klistret. För då är följdfrågan: "vad betyder... predjuriment/pridjiment/preliment" osv osv i all evighet och man fattar ingenting och ångrar att man sa att man var "hyfsad"!

Dagens trista sak:
* Tonåringar som tror att man blir provocerade av dem på tbanan. Två tjejer satt och skröt om hur mycket de söp och hur lite de kom ihåg. Sen sa de att de ville köpa droger och knarka ihjäl sig. Det enda jag tänkte var: "Synd att ni inte kom på det tidigare för då hade jag fått sittplats".

Inga kommentarer: