fredag, januari 07, 2005

Kontoslippen

Idag kokade jag över av ilska. Därför skriver jag i omvänd ordning.

Dagens trista sak:
* Jag och Kemisten var på Netto vid Hötorget. Står i kassakön och blir bokstavligt nersprungen av en man. Jag säger "ursäkta" men han bara går förbi utan en blick. Jag blir skitsur och säger högt "det är tydligen helt okej att vara otrevlig när man handlar lågpris". Idiot. Sakta sniglas vi fram i kön och jag kan inte släppa min ilska. Så lägger kvinnan framför mig upp sina varor. DÅ - från ingenstans, eller jo - utifrån kommer en kvinna/kärring inspringandes och ställer sig där man brukar packa ner sina varor och säger till kassören att hon vill lämna tillbaka saker men har inget kvitto. Hon börjar lassa upp ca 20 flaskor läsk. Jag trodde inte mina ögon. Och kassören var en mes så han GICK MED PÅ DET! Jag ropar "Men så kan du ju inte göra". Och Kemisten ropar över hela butiken: "Men lägg av för fan, ställ dig i kön". Alla är tysta som lik, det enda som hörs är mitt ilskna hjärta som slår. Men hon blänger bara på oss och det tar superlång tid. Jag ville bara skrika rakt ut. Hon blänger på oss igen och ohyfsad som hon är ber hon inte om ursäkt. Och hade hon gjort det var jag beredd, då hade jag sagt: "Du kan stoppa upp din jävla ursäkt i röven. Jag vill inte ha den". Tacka vet jag Ica Globen, där kan folk handla som folk.

Dagens roliga saker:
* Efter Netto går vi till Bokskotten. Jag står och betalar min bok och är fortfarande arg inombords. Tycker att kassörskan är dryg, så för att jävlas så skriver jag under kontokortsslippen med "M Ridderbög". Hahaha, moget va? Men jag fick mig ett gott skratt.
* En kvinna med öronmuffar svarade i telefon och la telefonen utanpå muffen. Hon hörde ingenting.

Dagens tips:
* Är du i 45-årsåldern? Vill du undvika att se ut som en alkiskärring? Dagens tips är till dig... sluta våffla håret.

Inga kommentarer: