onsdag, januari 19, 2005

Generad

Dagens roliga saker:
* Avdelningschefen hade skinnkavaj och Musse Pigg-t-shirt på sig! Otippat! Det är en kvinna i 50-årsåldern som pratar dalmål i 180 och aldrig låter någon prata till punkt, men hon är sympatisk iallafall. Hon tvinnar och flätar sitt hår på varje möte.
* Jag blir alltid lika förvånad när jag upptäcker att jag hejjar på ett lag. Jag upptäckte att jag tänkte "Han är min vän" när en man hade en Hammarbymugg. Va?
* Härligt att få en spontan komplimang! Idag fick jag: Vad snygg du är! Det tröstar i mörkret.
* Att jag inte är ensam om att tänka "När ska de komma på att jag bara är en bluff, jag kan ingenting om arkiv!"
* Fan vad det är underbart att bo i Stockholm. Aldrig lämnar jag denna stad.

Dagens trista saker:
* När jag kom till jobbet upptäckte jag att min stickade tröja luktade matos.
* Det är trist när papper fastnar i kopiatorn och det blir en enda röra.
* Jobbigt att bli generad på enhetsmöte. Helt onödig kroppsreaktion.

Kan det bli roligare än så här? Notis från dagens Metro:
En buss stals i går vid 16-tiden vid Fridhemsplan. Bussföraren klev tillfälligt ur bussen i väntan på en anslutande buss. Plötsligt såg han hur bussen åkte i väg. Bussföraren sprang efter, och efter drygt 30 meter stannade bussen. På förarplatsen satt en man i 20-årsåldern. Han hävdade att han kommit för att hämta bussen på uppdrag av sin chef Lennart. Sedan tog han till flykten och försvann.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra du skriver MInnis-pinnis!!!!
Ska baj dö vej på medeljympa imorgon, å jag som tycker att jag är så tuff!!! Kram kram, från Jenny Ranis.