lördag, december 04, 2004

Inledning: Triviala saker

Finns det nåt bättre än triviala saker? Både sånt som är roligt och sånt som är trist!
Egentligen händer det något roligt varje dag, men jag är så dålig på att lägga märke till dem, därför ska jag från och med nu skriva upp dem. Och en rolig sak behöver inte vara så pass rolig att folk slår sig på knäna av skratt, utan kanske bara lite kul just bara för mig.
Trista saker händer också, och då menar jag inte att folk dör av HIV och annat tragiskt. Det finns andra trista saker till exempel att tvättsugan var upptagen just när jag behövde den osv.

Dagens roliga saker:
* Jag hittade en tia på marken och fick en tia i dricks
* En liten flicka på t-banan sa till sin mamma:
- dom där är kära (så pekade hon på två som stod på perrongen)
- Jaha, pussas de?
- Åh men neeej. Man kan vara kär på ett annat sätt. Till exempel... till exempel att om man har en ciggarett (så visade hon hur man kan tända en cigg mot en annan). Då är man kär. Flickan skrattade sen hjärtligt när hon hörde att de skulle gå av vid en station som hette Sandsborg, -som hette så på riktigt!!!

Dagens trista saker:
* Jag fick en bit av en mistel i ögat. Gjorde skitont men hjälten Ali räddade mitt röda öga genom att pilla ut biten med hushållspapper. Aj.
* Jag har ätit samma middag två dagar i rad. Kelda soppa (och om du frågar mig vad jag gjorde när Kelda gjorde jobbet - så stekte jag bacon)
* Det osar bacon i min lägenhet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var tvungen att kolla in det första inlägget. Nu var det klart. *bockar av*

Minna sa...

hej hej båda!!!