lördag, mars 12, 2011

Innehållsförteckning lördag 12 mars

Dagens saker:
* Gick upp ganska tidigt men somnade om i soffan till Mighty machines.
* Åkte till Farsta. Med psykisk förberedelse, lite hot och mycket mutor gick Jack med på att inte springa iväg från mig en enda gång. Det resulterade i en glad men fattig moder. Dock var alla inköp till honom, bara lite ynka schampo till mig.
* Vi har skrivit alla hans kompisars namn på datorn och med vattenfärg... låt mig räkna... säkert hundra gånger.
* Vi har ätit halvgod mat.
* Vi har varit ute på promenad och hoppat i vattenpölar. Men blev vi avbrutna av att Jack var tvungen att gå hem och kissa. Dock efter ett tappert försök att kissa ute, men det resluterade i nerkissad son och moder. (vilket sonen efteråt tyckte var mycket festligt, speciellt mammadelen...)
* Jack blev rädd för en ekorre.
* Vi såg rådjursbajs.
* Vi har byggt höga legotorn med alla bitar förutom fyra (helt vanliga bitar) som vi för allt i världen inte fick inkludera. Oklar orsak, men bara min hand närmade sig bitarna skrek han i högan sky.
* Vi har kollat på Pippi på rymmen (mest delen där de åker tåg och åker bil). Jack har med förtjusning konstaterat att lillkillen på bondgården heter Pisse-Nisse.
* Jack somnade på eftermiddagen när han lyssnade på Alfons på cd. Och såg ut såhär:


Småbarnslivet i förorten. I ett nötskal!

6 kommentarer:

Sara sa...

Vad gjorde ekorren, det undrar man ju...

Linda K sa...

jiiisuss vad du är duktig på att göra barnsaker! jag tröttnar efter en kvart...

Minna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Minna sa...

Sara: satt på en stam, ganska nära marken.
LindaK: jag med. :D Det är därför man hinner med så många olika saker!

Nilla sa...

Härligt! Ha en fin dag.

Minna sa...

Nilla: tack det samma.