måndag, november 08, 2010

Hemskt

Morgonen vidriga sak:
* I morse stod rulltrappan i Rådhuset still. Det är ju blå linje och den är ju känd för sina evighetslånga rulltrappor. Kön till hissen var lång. Men man har ju gått upp för den där rulltrappan 100 gånger... ja... när den rullar. Jag trodde jag skulle spy mitt i alltihopa. Det var verkligen vidrigt. Och när jag äntligen var uppe och inne på Pressbyrån skrattade mannen bakom kassan och ropade till oss alla:
- Gud vad ni flåsar! Nu ska det vara så här i en månad.
Men det var ingen som varken skrattade eller trodde honom.

9 kommentarer:

Sara sa...

Nitade du honom?

Minna sa...

Nä, jag köpte en jos och en banan bara.

Karin sa...

Pust, jag tog mig och min övervikt upp för den rulltrappen i morse. Trodde jag skulle dö när jag väl var uppe. Var nog det plågsammaste jag gjort på länge. Pust! Är det likadant imorrn tar jag rulltrappan upp på andra sidan och går en omväg. :)

Minna sa...

Karin: visst var det hemskt!!! Nä, imorgon måste det ju vara fixat!

Carina sa...

Jag höll på att vända och gå hem igen. Maraton i trappor och inga vätskekontroller :-(

Minna sa...

Carina: jag trodde du såg det som träning!

Bonita sa...

åk till Hötorget och gå eller ta 1:an till Kungsbroplan eller Scheelegatan istället

Åsa sa...

Man skojar inte om sånt! Usch det där har man gjort många gånger :( för att jag bor på blå linjen..

No-one sa...

Uj. Den rulltrappan är lång.