söndag, januari 03, 2010

Fred och sånt

Dagens oups:
* Köpte t-banekort i en liten kiosk och i kassan stod en äldre utländsk kvinna. När jag var klar sa hon:
- Jag hoppas att du får en bra månad, ett bra år och att vi får fred.
- Ja... och så kan det gärna bli lite varmare! kontrade jag på typiskt svennebananmanér.
- Fast jag är glad över att jag inte är på gatan i Iran och blir ihjälskjuten av männen. Så det gör inget med kallt. Vi har det bra här.

Vad svarar man på det? Jag log och sa: ja, det har du rätt i! Sen hoppade jag in i min varma bil.

4 kommentarer:

Mia sa...

Ja, fan man gnäller och gnäller...

Karin sa...

Skönt med lite perspektiv i tillvaron... ;) Men jag instämmer i hennes önskan iaf.

Sara sa...

ja - hellre lite kyla än skott på sig...

Minna sa...

Alis: ja usch.
Karin: ja, den blev plötsligt realistisk, önskan alltså. Att jag går runt och önskar fred känns ganska själlöst på nåt sätt.
Sara: verkligen.