onsdag, september 23, 2009

Minna och Amnesty

Dagens knäppa sak:
* Idag när jag var på väg till ett jätteinspirerande seminarium på Berns så tog jag mig en varmkorv. Bara sådär ni vet, i farten! När jag gick längs Biblioteksgatan och måfflade in den sista biten i munnen mötte jag en Amnesykille, som i exakt samma sekund som jag stoppade in den stora korvbiten i mun frågade:
- Känner du till Amnesty international.
Vad svarar man på det - med munnen full av korv? Det går ju liksom knappt att le när man har stortuggan i mun...

2 kommentarer:

yllet sa...

Haha! Ja de är så söta när de kommer fram så där! Eller det beror på. När telenor kommer fram för 100:ade ggn och frågar "får jag fråga vilken operatör du ringer med idaaag" så är de inte så söta. Då vill jag mest vråla "SÅ FAAAN HELLER DU FÅR!!" :) Men det gör jag ju inte. För de jobbar ju bara. De lever ju inte telenor? Eller..? Dun du dun..!

No-one sa...

Ha ha ha ha ha ha ha, ja vad svarar man på det?