tisdag, april 14, 2009

Ornitologen och jag

Dagens saker:
* Jag såg en fågel i skogen som såg ut som en papegoja... men det var nog en hasselnöt - höll jag på att skriva - jag menade hackspett.

Dagens en-hel-annan-grej:
* Appråpå fåglar... jag och Kemisten kan INGENTING om fåglar. (Jag kan knappt skilja en skata från en kråka...) Så berättade vi för nån om två fåglar som flög in i vårt köksfönster och dog... vi kontaterade att det var ganska fina fåglar... liksom i fjädrarna dårå... Och då fick vi responen (det var till en äldre person):
- Men det kanske var en pultrast...
- Ingen aning.
- En finkmes...
- Ingen aning...
- Men var det en soppmås?

Men herregu'... ge dig!

Dagens sista:
* Nu måste jag gå och hetsäta popcorn.

8 kommentarer:

Mia sa...

Jag tror inte personen ifråga heller visste något om fåglar... soppmås? Och vad jag vet finns det finkar och det finns mesar...

Unknown sa...

i helgen flög en fasan in i grannensfönster och dog. där snackar vi stor pippi!

Minna sa...

Alis: heheh, jag tror väl nog att det var ajg som hittade på den där soppmåsen.
LindaK: en häger? Det var väl inget?
En STRUTS flög in i mina grannars fönster! /Hon som vill vara värst

Karin sa...

Skator och kråkor är nästan de enda fåglar jag kan. Och så de där vidriga duvorna. Domherrar, svanar och sädesärlor kan jag också. Nu när jag börjar tänka på det så är jag ju lite av en ornitolog faktiskt.

hedgehog-sara sa...

och en gång, då flög det in tusen kalkoner i mitt fönster på altanen, rakt in i köket. Och sen blev de liksom plockade av bara farten eftersom rutan var vass. Så jag la in dom i frysen bara.

/den som vill vara supervärst.

Jenny sa...

Det kanske var en knäppgök?

No-one sa...

Skrattar igenkännande åt "Dagens en-hel-annan-grej"!!!

Minna sa...

Karin: svan, undulat, domherre (på vintern), skata, flamingo (i Eilat you know)!
Sara: SHIT! *ringer expressen*...
Jenny: hohoho! :D
Piuxalexia: :D