torsdag, mars 05, 2009

Vittnesdebut

Gårdagens roliga saker:
* Jag vet inte om det hände nåt kul igår. Jag gick och la mig jättetidigt.

Gårdagens snöpliga sak:
* Jag skulle vara vittne i den där rättegången. Via telefon. Jag skulle finnas tillgänglig från och med kl. 10.30. Så där satt jag på min skrivbordsstol i två timmar och blev hungrigare och hungrigare. Den nervositet som jag kände vid kl 10.20... den var som bortblåst kl. 12.30.
Jaha - men så ringer det vid 13-tiden...
- Hej jag heter Niklas och ringer från Bluttanblä-tingsrätt! Du har blivit kallad som vittne.
- Ja.
- Åklagaren har beslutat att du inte behövs höras.
- Ser man på...
- Har du några ersättningsanspråk.
- Nej. Hej då.
- Hej då.
Jag som var värsta laddade... vilket antiklimax.

5 kommentarer:

Ann Charlotte sa...

vill du berätta nu vad du var vittne till?

Minna sa...

AnnCharlotte: en misshandlad man! Jag dokumenterade hans skador...

Ann Charlotte sa...

usch då, var då någonstans, alltså geografiskt, inte kroppsligt

Polly sa...

Du skulle drämt till med typ "ett presentkort på NK vore inte fel".

Minna sa...

Ann-Charlotte: Han hade blivit misshandlad på en Finlandsfärja.
Polly: Helt klart! Nästa gång...