lördag, januari 03, 2009

Musik till maten

Dagens roliga saker:
* Satt och käkade middag och cd-spelaren stod på. Och så gick "barnskivan" på och ingen av oss orkade gå och byte. Så vi genomled varenda liten Imse vimse spindel hey-låt...
Jag: - Hmm, Blommig falukorv, den älskade man ju när man var liten!
Kemisten: - Ja, den var sådär rebellisk, "Blommig falukorv - JA, det är vad jag vill ha - inget annat liksom!!!"
Sen kom "Rövarna i Kamomillastad".
Kemisten: - Den här tyckte man ju var så himla bra!
Jag: - Nej, inte jag! Jag minns att jag tyckte att den var alldeles för läskig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi komma ifrån rövarstad, för vi ska ut och röva, men bara sånt vi kommer åt och sånt vi kan behöva.

Hu, läbbigt ;)

hm... var texten så? Nu blir jag tveksam, det känns inte så läskigt.

Minna sa...

Sara: hahah, nej, jag tycker inte att det är sådär jätteläsigt IDAG! :D

Anonym sa...

Åh. Jag var barnvakt åt systerns lilla för ett par månader sedan. Jag satte Imse på repeat för jag tyckte den var så himla cool.

Men så har jag ju inga barn själv, så vad vet jag ;-)

Lilla verkade digga Kamomillasången bättre. Hon headbangade sådär tufft som bara en tiomånaders kan göra.

Sedan är den där "jag gick in i en affär" lite rolig. Den kan man lätt göra... "barnförbjuden" text till nämligen. Jag kanske är oroväckande lättroad... hmm.

Minna sa...

Sara: hahhaha, repeat? Jo den där affären diggar vi till här hemma och Krokodilen. Sen så gillar jag Idas "lilla katt" och Sjörövar-Fabbe... :D

No-one sa...

Jag ääääälskade LP:n med Blommig falukorv! Gillade särskilt låten "Ska vi byta grejjer med varann".

Minna sa...

Pixalexia: visst var den med hasse Alfredsson? Och där fanns det cokså en bajslåt om jag inte minns fel...