fredag, september 05, 2008

Häck

Dagens roliga saker:
* Jack försöker stå själv. Oavbrutet. Han kan stå själv i fem sekunder. Tio sekunder i sängen. han är tamifan inte klok.
* Grannkillen på sju år kom in och sålde jultidningar. Vi köpte en mjuk bok till Jack. Han frågade (inte Jack - han la en spya på golvet istället) besviket flera gånger om vi inte skulle köpa mer! Han hade en keps som det stod "Skolstart 2008" på.

Dagens trista saker:
* Jag har världens blåaste häck. Blueäs.
* Jag såg en spindel i ett badkar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag läste: Jag försöker stå själv. Oavbrutet.
Och jag tänkte att aj, vilket blåmärke om du inte ens kan stå längre... ;)

Minna sa...

sara: hahahah, jag ligger ner och bloggar numera. :D

Anonym sa...

det gör jag med just nu faktiskt, rätt skönt faktiskt :)

Ann Charlotte sa...

stackars dig, och vilken kommentarsanstormning.
Jag ramlade i kökstrappen på fiholm med Tom i famnen och fick Blackääs, det gjorde j...igt ont, men Tom klarade sig hel och hållen.
Tur att du inte höll i Jack, ska ni flytta upp sovrummet nu igen?

Linda K sa...

en mjuk bok, klart killen blev besviken!

blå rumpa, det låter fint och ont.

Minna sa...

A-C: vi har inte flyttat ner än, jag var bara på väg ner till matkällaren. Ramlade du i den inomhus eller utomhus? Spelar visserligen ingen roll då båda är lika hemskt. Jag tänker: om jag hade haft Jack i famnen så kanske jag inte hade ramlat!

Minna sa...

LindaK: vad ska man köpa då? Norgehistorie-boken eller? :D

yllet sa...

minna: jössses!! jack är tidig va?!

Minna sa...

Yllet: ja, jättetidig och han ställer sig och sen sätter han sig utan bekymmer... och nu vill han som sagt stå utan stöd också...

yllet sa...

haha! jag skrev att det var till dig..
"minna: jösses" osv.. jag måste nog låta min blogg vila ett tag! :)

läskigt med spindeln! det värsta är ju att man (jag) inte bara kan döda den heller! den kanske springer upp på armen eller bort eller nåt.

Akan-Kakan sa...

Oh men om du blir sängliggande pga äsen kanske Jack kan börja springa lite ärenden snart? Hämta kaffe åt mamma och sånt? =)

Minna sa...

Yllet: tänkte inte på det ens... men jag gör pinsamt ofta samma sak... spindlar är vidrisch.
Akan-Kakan: där saru nåt smart! En liten slav har sett dagens ljus.