torsdag, juni 12, 2008

Snåljåpar

Dagens fåninga:
* Jag ska köpa en ny stegräknare. Tänkte att jag köper den från samma sajt sen sist. Men de har en hutlös dyr frakt (62 kr) om man inte handlar för över 500 spänn. Och en stegmätare är ca 3x4 cm stor - så jag tyckte att det var lite överkurs. Mailade dem och frågade om det finns möjlighet att få den fraktfritt (de hade en fraktfrittkampanj för någon vecka sedan)... Svar nej. Det tycker jag var snålt av dem. Så nu köper jag den någon annanstans såklart.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Köp en härifrån...
http://www.livsvinst.se/

Jag köpte min där och den är super, kan ha den i väskan, i fickan eller i midjan. Den har dessutom en säkerhetssnodd som också fästs i linningen... Tror att den kostade 325:- inkl. frakt.

Minna sa...

Kojja: TACK! Ja, det vore bra med en sån där som man inte behöver fästa i byxan!

Anonym sa...

typiskt - jag beställde ju just en helt hög krämer därifrån, du hade ju kunnat henka!

No-one sa...

Bra! Bojkotta icke-service-mindade företag! Och fortsätt spread the word!

Anonym sa...

Minna Minna!

Nu har Kina gjort det igen!!!

http://www.expressen.se/nyheter/1.1195542/babyn-foddes-med-snopp-pa-ryggen

Anonym sa...

Jag har också en från Livsvinst. Skitbra! Fast det är många steg man måste gå...

Anonym sa...

Ett budgetalternativ är ju att man räknar stegen förhand. Alltså i huvudet. Om man har tråkigt och det är relativt långt att gå kan det bli riktigt (?) underhållande.

interntmedt.blogg.se aka Tove

Anonym sa...

Livsvinst regerar! Har du läst hur mycket hon har gått ner i vikt? Fantastiskt!

Fröken Finemang sa...

jag inser att det inte är någon ide att rekommendera livsvinst längre.
att stödja det företaget känns bättre än något annat.! :D
+ ingers kommentar..

Minna sa...

Sara: vi löste det ju ändå...
Pixalexia: Sant!
Annie: ohahahah! =X
Pernilla: ja, man måste knata som en dåre för att komma upp i ansenliga mängder.
Tove: nä, jag kör på den dyrare metoden... :D
Inger. hur mkt som helst!
Fröken finemang. ja verkligen!

Anonym sa...

Köp en på Hälsokosten! Den kostar runt 400 spänn och man kan ha den i fickan eller runt halsen och sparar dina data i sju dagar. Jag har en sådan, och jag är jättenöjd!

http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=3&funk=visa_artikel&artnr=A3436

Minna sa...

Bakombrillorna: tack för tipset!