fredag, maj 02, 2008

We made it

Dagens roliga saker:
* Jag överlevde IKEA. Kemisten också. Vi handlade två vagnar fulla. Garderober, skåp, byråer... you name it! Kvittot var mycket längre än det här skägget!
* När vi åkte i Södra länken blev vi omkörda av värsta galningen som sicksackade fram mellan filerna i 180. Sen... hahahah, hörde vi bakom oss, tuuut tuuut, då fick farbror polisen syn på honom och la gasen i botten. Vi tjöt av skratt och ropade: "rätt åt dig".

Dagens trista saker:
* Sen såg vi en annan bil som kraschat i Södra länken. Det var inte lika kul... (men vi behövde inte bevittna någon personskada)
* När vi kom hem och skulle vi lasta ur alla kartonger... då insåg vi att nycklarna låg i skötväskan... hemma hos mina föräldrar...

10 kommentarer:

Anonym sa...

*L* Gud va mysigt att handla på IKEA jag skulle ha gått i spinn direkt..hi hi Tyvärr så brukar de där jädrans kvittona bli hur långa som helst. Hoppas att det var bra att ha saker som inhandlades, men det hoppar oftast i saker som man inte hade tänkt sig också. Tjenixen

Minna sa...

Bagis: oja, du ska bli hitbjuden så fort allt är ihopmonterat!!! Så får vi skåla för ett väl utfört arbete!!!!

Jonna sa...

Grattis till att ha överlevt IKEA :)
Åh ja, jag blir också skadeglad när polisen tar någon trafikdåre :) Skadeglädje är den enda sanna glädjen!

Fröken Finemang sa...

ja de va de där med skadeglädje.. kan ju inte låta bli o fnissa åt nyckelupptäckten.. *förlåt*

Minna sa...

Jonna: Hahahah, jajjamen!
Fröken Finemang. hahah, som tur var kunde vi ställa alla 1000 paket på altanen... men ändå...

Linda K sa...

vilken dramatik! jag svettas vid tanken :O

Var dags glimtarn sa...

Jag hade dött väl hemma och inga nycklar istället,om jag nu överlevt IKEA that is....

yllet sa...

skönt att ni överlevde!! snyggt skägg du hade hittat! jag förstår att du länkade till det! :D

Minna sa...

LindaK: sjuksvett!
Vardags: jag trillade lite av pinn faktiskt!
Yllet: visst var det tjusigt... :O

Anonym sa...

Hahahaha! Schyssta bilder du länkade till! Jag gillade polisbilden bäst. Den såg sådär ämerikänsk polisfilms aktig ut med polisfilms-smygar-musik i bakgrunden och pickadollen i högsta hugg!