lördag, maj 31, 2008

Röven

Dagens roliga sak:
* Passerade förbi Enskede kyrka och det var bröllopsuppladdning. En gammal kvinna höll just på att kliva ur taxin och hennes barnbarn i 30-årsåldern stod bredvid. Och just när jag gick förbi honom sa han:
- Jo mormor! Du visar hela röven! så flinade han åt mig.

Dagens alkis:
* Såg en alkis ligga i solen och han kompis petade på honom med foten och sa:
- Somna inte nu hörru.

Dagens fynd:
* Först hittade jag en remsa på marken i Gullmars och sen hittade jag en tia vid Globen.

UPDATE:
* Man kan ju undra vad det är för "remsa" jag har hittat... hahah! Tyvärr måste jag ge bort remsan för den passar inte min åldersgrupp...

5 kommentarer:

Anonym sa...

fika med musketörerna och bli rik på kuppen :) Du hade ju kunnat ge tian till Linda om hon gått fram till den där bussen ;)

Minna sa...

Sara: hahah, ja, det hade vart nåt!

Polly sa...

Haha, jag övervägde inte ens att fundera vad för typ av remsa du hittat. Det finns väl bara en typ av Remsa med stort R? Btw åkte grisen gratis idag, det gör tydligen ungar på helgerna. Man bugar.

Förresten älskar jag rubriken på ditt inlägg! :D

Anonym sa...

Remsa?? Tänk på oss norrlännningar som inte fattar allt mystiskt ni storstadsbor har för er!

Minna sa...

Polly: wow, vad bra med gratis på helgen. ja, det finns bara en typ av remsa.
Lena: :D