torsdag, maj 08, 2008

Out-fitt

Dagens outfit:
* Idag har jag på mig en kjol som är så skrynkig att man nästan kan tro att den ska vara så. Men det ska den ju inte... den har bara legat ihopvikt (ihopknögglad) på vinden och väntat på att jag ska bli smal och smärt igen.

Dagens fundering:
* När man är ute på prommis händer det ju ibland att man möter folk. Och hur är tanken att man ska reagera om de mötande slutar prata fem meter framför en - och sen är tysta när de går förbi och sen börjar prata igen när de är tio meter bakom. Ska man tänka:
"Oj, jag är nog så snygg att de blev helt chockade!"
"Oj, jag är nog så ful att de blev helt perplexa!"
"Oj, jag är nog så fruktansvärt konstig med min barnvagn att de blev förstummade!"

Idag kanske det mest var:
"Oj jag har nog en så skrynkig kjol att de blev helt förfasade..."

9 kommentarer:

Anonym sa...

de pratade nog om något hemligt, typ bankrån eller så.

Minna sa...

Sara: ja... de var väl förklädda isånnafall... till medelålders kvinnor med hund... men varför inte?

Linda K sa...

det MÅSTE vara kjolen!

Minna sa...

LindaK: vi får hoppas!!!!

Anonym sa...

Medelålders kvinnor?? Jamen då snackade dom ju skit om hur fantastiskt snygg du var och hur längesen det var sen dom själva var där! Hundarna..äh..ett substitut för någe.

Minna sa...

Lena: jag går på din linje.

No-one sa...

Kjolen!!

Minna sa...

Pixalixia: måste vart det!

C. Meow sa...

De var säkert imponerade för att du hade så litet barn och redan kom i snyggkjolen :D