onsdag, maj 28, 2008

OKQ8

Dagens generösa:
* OKQ8 gör reklam på bussarna. De skrävlar om att man ska hyra sommarbilen hos dem - då bjuder de på kaffe och kanelbulle - till TVÅ personer! Undrar just vad det kan kosta dem? Vad kostar en kanelbulle i inköpspris... och vad kostar kaffet? Jag hyr bilen och de bjuckar mig på 6-8 kr! Bra deal.

Dagens alkis:
* På 4ans buss. En alkis till en annan:
- Vet du, jag åker aldrig buss när det är fint väder. Då går eller cyklar jag. Jag åker buss när det regnar. Så nu gör jag det här för din skull.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Dagens alkis i Västerås: Igår när jag gick lite finklädd till p-festen mötte jag en alkis.
- Och vart ska du ikväll, lilla gumman?
- Åh, jag ska till Stadshotellet jag!
- ojojoj - det var det värsta!!

Jag fick Madickenkänsla, eller Rasmus på luffen, och han såg så söt ut där han vinglade på gatan...

Anonym sa...

och han bugade sig och låtsades lyfta på hatten :)

Anonym sa...

kikar in.

Anonym sa...

du är en sån glädjekälla i mitt liv fina Minna!

Kottemor sa...

Jag börjar tro på Kemis att hela
Sthlm ÄR fullt av enbart alkisar.
(om då inte halva min släkt bodde där, de var iaf nyktra sist jag såg dem, men man vet ju aldrig)

Eller så är det en liten pakt.

Här i skogen är det iaf väldans ont om dem, saknar dem nästan så jag
också kunde få en "dagens alkis".

Anonym sa...

Hahahahaa, det var väl RART? Du har alkisarna lindade runt lillfingret!

Akan-Kakan sa...

Hade inte Statoil nåt erbjudande förra året om att tanka fullt typ 10 gånger och få en termosmugg? Dvs tanka för 5000 spänn och få en mugg. Det skulle man ha nappat på, alltså! Ojojoj!

30-nånting sa...

Haha, exakt samma spaning gjorde jag i går angående OKQ8. Det sjuka är att reklamen låter så stolt över att de faktiskt bjuder på det här - som om man gör den bästa dealen någonsin!

No-one sa...

OKQ8: ja, det kan verkligen kvitta!

Minna sa...

Sara: ibland är de lite söta faktiskt!
Ekonomitips: hej hej.
Hanna: :D Dito!
Kottemor: du får ta dig en sup själv kanske...
Lena: Hahha, de är överallt ju!
AkanKakan: *dricker i skrivande stund ur muggen* ;D
30-nånting: Hjälp - några kanske tycker det...
Pixalexia: oh yes! ge mig en gratis tank eller nåt!