fredag, april 18, 2008

I am alive

Dagens nyfikna:
* Ja... jag har varit med om något stort! Jag har blivit bjuden på lunch av självaste LindaK. Jag förstår att ni dör av nyfikenhet på hur detta förlöpte.

Självklart var jag lite skeptiskt inställd redan från början. Man har ju läst en del hårresande inlägg från det där köket... Men jag visste ju att Linda klarar av att laga både det ena och det andra så jag kom hungrig!

Först bjöd Linda på te. Det var gott men iom att jag hade en ål i famnen lämnades det nästan orört! Sen beslöt vi oss för att äta! Spänningen var olidlig. Medan jag satt och utfodrade bebisen i vardagsrummet hördes chopp chopp chopp innifrån köket. Var det korv hon skulle steka på, eller var det kanske lite lök som hackades?

Väl ute i köket möttes jag av en kokande kastrull vatten och en bord fullt av smakligheter! Där fanns tomat! Där fanns ost! Där fanns lufttorkad skinka! Där fanns pesto!

Själva pastakokandet överlät Linda till mig! Men hon är inte helt tappad bakom en vagn. Hon har värsta superspisen som hon hanterar på ett briljerande sätt. Vid förfrågan stängde hon av plattan för att sekunderna senare lika snitisgt sätta på den! Och hon ställde in en liten inbyggd timer som sa till när pastan kokat klart! Ingen gammal mossig äggklocka här inte. Nej nej, ordning och reda i det Lindiska köket.

Så medan bebisarna sov/åt hetsåt vi av den läckra buffén.

Sen vaknades fruktsallad! Den var hackad i precis lagom stora bitar och bestod av diverse exotiska frukter. Man blev smal bara av att titta på den.

Det sammanlagda betyget blir fem Minnerts av fem möjliga... varav en Minnert tillhör den snajdia spisen.



PS. Men den som åt mest var nog ändå Tilde...

7 kommentarer:

Anonym sa...

ingen morot med apelsin?

Karin sa...

Låter ju som en alldeles strålande insats - det där tricket med att låta dig koka pastan tycker jag var extra smart, så fick du känna dig delaktig och hjälpsam, vilket värdinneskap!

Åsa sa...

Tack NU vet vi:D

Linda K sa...

HA HA HA jag blir så stolt att jag slår kullerbyttor :D

Minna sa...

Sara: då hade hon sett min ryggtavla.
Karin: visst var det smart va? jag kände mig som en kock.
Stumpan: åh, det var så lite!
LindaK: akta tuttarna bara!

Ovanliga vantar sa...

posten misssade mej va?

Minna sa...

Ambivalens: ?