tisdag, april 08, 2008

Grönis

Dagens roliga saker:
* Stod på bussen och det blev en häftig inbromsning och en äldre "byggjobbare" nästan föll över mig! Han utbrast: "Oh herre jävlar" så tittade han upp på mig och utbrast: HEJ!

Dagens trista saker:
* Det är trist att ha ömtåliga grejjer lastade på vagnen när det regnar. Som tur var fick jag koden till kompis Js port så jag kunde smita in där och stuva om min last!
* Jack har haft en grön favoritfigur i mobilen över skötbordet. Det har varit frizonen, så fort han varit tjurig har man kunnat gå dit och "Grönis" har gjort Jack på strålande humör. Men nu har han lärt sig att fånga Grönis med händerna och börja suga på honom... en stund, sen blir han asförbannad! Jag misstänker att Grönis viskar något elakt till honom... Grönis vill inte bli helt blöt av saliv, Grönis vill vara torr!


12 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så smakar bara Grönis skitäckligt helt enkelt. Inte alls som den dära smarriga prylen han hade förväntat sig. Klart han lackar! Jäla skitGrönis ba!

Linda K sa...

jack har säkert tänkt att grönis ska smaka päron eller kanske till och med piggelin. och så smakar grönis tyg. klart man blir förbannad!

Lena sa...

Grönis kanske kan flytta lite högre upp så att de kan beundra varandra på avstånd? ;)

Anonym sa...

tygpiggelin är att luras :)

yllet sa...

grönis kanske nyps i tungan? fatta ont! fast jag tror mer på päronsplitteorin!

Minna sa...

P: jamen så är det ju såklart!!!
LindaK: att jag inte tänkt på det!
Lena: Jag ska fråga Grönis om han vill flytta! ;D
Sara: lurendrejjeri asså.
Yllet: ajaj, nä, man får inte nypsas i tungan!

Karin sa...

Du kanske ska prova att hänga upp en Piggelin där istället, och så får vi se hur kul Jack tycker det är när det droppar glass i ögonen!

Minna sa...

Karin: du är full av goda idéer!

Anonym sa...

Hur ofta tror du den äldre byggjobbaren får närkontakt med en kalaspingla? Det kanske var 40 år sen sist, klart han ville heja!

Minna sa...

Lena: haha, ja, jag fick lite den känslan...

Anonym sa...

Koncentrerad blick han har där! :-)

// Jenny

Minna sa...

Jenny: Helt besatt!!!! Hypnotiserad!