tisdag, april 29, 2008

Fördelning

Dagens samtal:
Kemisten: Kan du marinera köttet?
Jag: Nej. Förut när jag var singel kunde jag hålla på med sånt, men inte nu.
- Men vad är ditt ansvarsområde då?
- Surfa... fota... sätta in i album...
- Tvättstugan är ditt ansvarsområde... även fast jag är där ibland.
- Det får du så gärna vara.
- Trädgården är ditt ansvarsområde.
- Njaaa... fast jag klipper inte gräs.
- När ska du lära dig klippa gräsmattan?
- Aldrig.
- Men om jag reser bort i tre veckor då?
- Vart ska du?
- Men...
- Ja... men då låter jag det växa. Eller så får jag hyra in min pappa...

8 kommentarer:

Ingela sa...

Ha ha!! :-D Underbart!

Anonym sa...

Och han kommer att leja arbetet vidare...

Anonym sa...

oahahaha - jag kan ta hand om Jack nästan gratis :)

Minna sa...

Ingela: :D
Inger: Bara det blir gjort!
sara: inga problem.

Karin sa...

Du har ju klämt fram en son till honom - det borde väl räcka iaf tills sonen är stor nog att klippa gräset?

yllet sa...

Haha!! Marinera köttet går väl an kan jag tycka, men sen är min tröskel nådd, grillen rör jag inte!

Anonym sa...

Owahahaa...avdelning provocering!

Minna sa...

Karin: klippa gräset är ett typisk killgöra. Om det så är mannen, sonen eller pappan som gör det spelar ingen roll...
Yllet: grilla är en typisk killgöra.
Lena: ;D